Känslor...jag?

Usch jag gillar inte hösten...bara tanken på att det snart är vinter gör mig trött, hatar vintermörkret men det brukar ju bli lite bättre när (om) snön kommer men parantesen förklarar det mesta - vi får aldrig någon snö som ligger kvar!
Lite komiskt att man blivit så "känslig" med åren...har aldrig varit någon känslig människa direkt förutom gentemot barnen tack och lov...tänk vad hemskt att inte kunna visa känslor för sina barn.
Känslor har man väl givetvis men de basuneras inte ut till höger och vänster och så hoppas jag att det förblir då jag gärna sparar dem till de som förtjänar det.
Jag tror att det kan vara en skyddsmekanism just för att inte bli sårad men hur mycket man än skyddar sig så blir man någon gång sårad iallafall...det vet ju alla så varför har man fortfarande kvar mekanismen?
Skall man kanske sänka guarden och ta in några slag istället för att tillslut bli knockad? Bara en tanke...jag vet att jag aldrig kommer kunna göra det eftersom jag alltid har försvarsposition, förbereder mig alltid på det värsta även fast det visar sig bli jättebra...tanken finns lixom alltid där och därför kommer jag aldrig kunna lite på någon till 100%
Se bara när det gäller bilkörning...jag har inget körkort eftersom jag inte litar på mina medtrafikanter, speciellt inte efter jag fick mina barn...skulle aldrig kunna ha det på mitt samvete om det hände något när jag körde med dem i bilen även om det som hände inte vore mitt fel.
När jag sen läser igenom detta upptäcker jag att jag faktiskt visar en del känslor iallafall...fast på mitt sätt.

Nöjet ikväll blir att spela lite poker när barnen har lagt sig, får väl se hur länge man orkar vara vaken...Isak slutar 22 så får väl försöka tills dess iallafall.
Kevin har haft en klasskompis här idag, det vart stojigt med alla tre barnen men de skötte sig jättebra så det var ingen fara så sett men aningen tröttare blir man ju :)
Huvudsaken är att de har roligt den lilla stunden de ses utanför skolväggarna och det verkar de ju ha men de kunde kanske spela lite mindre TV spel när jag tänker efter.
VIlle gå till jvgsparken med dem men där bygger de ju om å grejar, inte så kul å springa runt där då direkt så det fick bli inomhus idag...de har aktiverats iallafall då de har spelat nintendo Wii sportspel så svetten sprutade.

Nej nu är det dags att koka risgrynsgröt till mina guldgossar, de har skoldag imorgon och det skall både duschas och ätas innan sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0