Sveriges renaste kök!

Eller något i den stilen iallafall!
Nu har vi skrubbat med grönsåpa, både kakel och bänk å hela rubbet så nu är det så rent det kan bli...inte för att det var skitigt innan heller men flugorna går mig på nerverna.
Var inne och läste om monstren och det visar sig vara ett väldigt vanligt problem under hösten, de lägger ägg i alla avlopp och ger sig på gamla matrester i rören osv.
Nu kokar vi flera liter vatten om dagen och sköljer avloppen med så överlever de detta överlever de allt!



Nu har vi vart med barnen på deras bowlingträning som varje Söndag och om en liten stund åker Kevin på kalas...för att inte Colin ska känns ig alldeles bortglömd får han spela lite legostarwars på Wii, han tycker det ör mest kul att varndra omkring med den lille gubben =)
Jag funderar på att fortsätta städningen nu när jag kommit igång så bra med skrubbandet, just nu har vi ganska mycket skräp på golven...djuren hjälper inte till med städningen om man säger så.
Barnen drar in sitt också, Kevins favoritsyssla på rasten är sandkrig så ni kan tänka er ur mysigt det knastrar under fötterna när han har tömt skorna på golvet ...gärna i hela lägenheten =/
Sånt får man stå ut med som förälder...inte direkt städade någon av oss egentligen, jag är expert på att låta kläder ligga å drälla och Isak har kablar till datorer lite här å där men som sagt...huvusaken är att det inte är skitigt.
Har tvätt idag så nu skall jag ner å ta hand om den, roligt värre...finns det någon tråkigare syssla än att vika tvätt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0