Generation fett

HAALLLÅÅÅÅÅÅÅ??? Va fan blir det?
Här sitter man och tittar på en kvinna som mer eller mindre äter ihjäl sig för att hon vill uppnå ett rekord med sin extrema övervikt.
Hon har två barn att ta hand om och den äldste som är 10 får 10 dollar i veckan för att ta hand om sin lillasyster på 1,5 år.
Snacka om att vara egoist!!!
Hon har en vikt på närmare 300kg och vill upp ytterligare 150kg eller något, fatta att dessa stackars barn snart sitter utan en mamma, fy fan rent ut sagt...borde vara straffbart.
Va förbannad jag blir när jag ser sånt, hur många kraftigt överviktiga människor ser man inte som verkligen lider och inte kan gå ner i vikt, som har allvarliga komplikationer av det såsom sömnapne, hjärtproblem osv...detta strävar denna kvinna efter =O

Ta inte detta inlägg fel, jag har absolut inga fördomar mot överviktiga då jag vet att det är en sjukdom i sig i många lägen men att sakta men säkert ta livet av sig bara för att nå ett rekord?
De flesta som lider av fetma försöker göra något åt det och inser riskerna med det men inte denna människa.
Tror inte jag skulle ta så illa vid mig om inte kvinnan hadde barn men hon har faktiskt ett ansvar gentemot dessa stackars barn.
Hennes man stöttar detta fullt ut och gör allt han kan för att "hjälpa" henne gå upp i vikt, allt för att tjäna pengar i mina ögon då de lägger ut bilder av henne på nätet som sk.feeders drar nytta av.

Att vara kurvig/överviktig rent av fet (ursäkta uttrycket) är i många människors ögon vackert och alla har var sina sätt att se på saker, jag anser att så länge man trivs med övervikt så varför inte så länge man inte skadar sig själv.
Det måste ju gå under kategorin destruktivt beteende när man gör detta med flit och samtidigt skadar sig hälsa?

"jag är inte orolig för döden, när man dör så dör man" säger hon och visst det kan jag väl hålla med om men varför skaffa två små underbara barn om man inte tänker göra sitt yttersta för att ta hand om dem och ge dem en trygg uppväxt?

Jag brukar inte få spel över tv program direkt men detta tog priset...stackars barn säger jag bara!
Vill bara poängtera att detta inte betyder att jag ser ner på överviktiga personer, bara just denna kvinna som gör så mot sig själv och främst sina barn.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Usch jag missade det för jag orkade inte hålla mig vaken.. :/ Går det i repris?

2008-10-16 @ 08:53:39
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0