Akuten i går kväll

Japp...Kevin blev så jävla dårlig så vi fick besked från rådgivningen att åka in till Karlstad.
Jag ringde och hörde med dom lite hur länge jag ska acceptera att han inte får behålla någon vätska...han spydde bara upp allt!
När hon började jaga symtom visade det sig att han hadde flera symtom på hjärnhinneinflammation så det var bara att dra paltorna på sig och åka.
När vi väl kom dit och han undersöktes så uteslöt hon tack o lov meningit, han har någon form av maginfluensa med huvudvärk...det konstiga tyckte vi alla var att han inte var lös åt andra hållet med, snarare hård i magen.
Kände att vi hellre tog den "onödiga" turen in än att det skulle hänt något under natten...hadde aldrig förlåtit mig själv om det visat sig vara meningit och man stannat hemma.
Har iallafall förstått så mycket att Paracetamol inte hjälper Kevin speciellt mycket...han fick ibuprofen på akuten och blev faktiskt bättre så f.r.om. nu så skall det ges ipren när han blir sjuk!
Vi kom hem vid 23.30 så jag är lagomt trött idag, kan tänka mig att Isak är som ett levande lik då han gick upp 04.45 i morse och åkte till jobbet.
Barnen var uppe som vanligt vid 07.00 och Kevin verkar lite piggare...han får behålla mat och dryck idag verkar det som även fast jag inte fått i honom så mycket än.
Colins fläckar har börjat tonas ner lite i färgen så det kanske var apelsinen som var boven i dramat...skall testa apelsin igen när fläckarna försvunnit så vi vet säkert ( ingen terror, råd från BVC )

Nu sitter jag bara och inväntar kaskaden från mig själv...om det är magsjuka lär vi väl allihop få skiten =/
Hoppas att Colin slipper iallafall, han gillar verkligen inte att kräkas men å andra sidan...vem gör det?!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Fy bubblan är det magsjukan ni har så får ni hålla er borta bra länge tycker jag haha. Jag har spyfobi >_<

2008-10-07 @ 12:08:12
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Emma

Kikade in här och vill lämna lite fotspår efter mig :)

2008-10-07 @ 14:58:33
URL: http://emmacandell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0