Föreläsning

Var på föreläsning på biblioteket idag och för den som missade den...ta chansen när ni får den nästa gång!
Hans-Gunnar Storm hette psykologen som föreläste och vilken klippa han verkar vara.
Han berättade på ett underhållande sätt samtidigt som man insåg allvaret i budskapet.
Jag tror jag fastnade lite extra då jag vet att han själv haft en trasig barndom, varit stark och vänt detta till en styrka - möjligheten att hjälpa andra vilsna barn.
Han berättade historier om missförstådda ungdomar och gud vad jag kände igen mig när han började prata om piercingar...mina piercingar är en del av min identitet, låter kanske sjukt men så är det.
Bara för att en människa har tryckt några extra hål i ansiktet innebär inte det att man är sämre på något sätt eller att man måste ha hamnat snett i livet.

Jag kan personligen säga att jag haft en ganska svår barndom men samtidigt kommer min styrka därifrån också, jag vet vad som är rätt och fel och handlar oftast därefter...många med mitt förflutna har inte haft samma tur.
Efter denna föreläsning har jag fått tillbaka tron på att psykologer faktiskt kan göra skillnad för en människa...en psykolog har alltid för mig varit en beläst person som "botat" sina bokexemplar och jag anser inte att man kan ställa diagnoser eller behandla varje enskild individ efter en och samma bok...för mig stämmer det bara inte.
Jag ratade allt vad psykologer innebar och de fick aldrig iväg mig heller och när jag tänker efter så har jag lyckats väldigt bra på egen hand.
Skönt att se en psykolog som faktiskt vet vad han pratar om, vad personen och inte patienten genomgår.
Jag tror att denna man har hjälpt väldigt många barn och säkerligen även vuxna i livet, tror även han är en av de få som hadde kunnat knäcka mitt skal när de ansåg att jag behövde det.

Har alltid varit sugen på att läsa till barn och ungdomspsykolog just för att jag själv haft det tufft och blev inte mindre sugen nu när jag hört honom prata,  inte går jag väl till KappAhl om jag har problem med bilen?
Kanske låter som en generalisering och till viss del är det väl det men det är min erfarenhet av psykologer och psykologilärare.

Kommentarer
Postat av: Marie

hörde att den föreläsningen skulle vara ganska bra:)

2008-12-02 @ 15:23:36
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Känner igen det där med piercingar >_<

2008-12-02 @ 21:36:23
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0