Arbetsförmedlingen

Ja då har man nyss varit och lämnat in en arbetsansökan och rusade genast till arbetsförmedlingen för att avrapportera och visa att man inte ligger på latsidan minsann.
-Jättebra! Men du kan inte tänka dig att flytta till Uppsala?
- Öh....meen jag vill inte dra barnen ifrån deras pappa och jag vill definitivt inte flytta ifrån dem
- Nää men det går bussar
- jag kan väl inte sätta en 3,5 åring på en buss ifrån Uppsala? Och min sambo har jobb här, han kan inte flytta ifrån sitt jobb.
- Jaha har du sambo som jobbar, ja då blir det kanske svårt.

Pratade med en jättetrevlig dam men det är skrämmande vilka krav de har på sig, jag vet att de bara gör sitt jobb men det kan inte vara roligt för dem att behöva skicka människor till höger och vänster.
Har som sagt inga problem med personalen på Ams eftersom jag vet att de bara gör sitt jobb men det är inte kul att gå dit när man är rädd att bli avstängd för att man inte flyttar på sig.
Hadde jag varit singel och fri utan ansvar hadde jag flyttat för länge sedan men jag har två barn att ta hänsyn till, hon förstod iallafall vad jag menade tack o lov.

Det är väl bara att söka vidare på allt man ser och ta det man får om man får något, jag lär aldrig dra barnen från pappa och jag lär aldrig flytta ifrån dem...då får de hellre bara stänga av mig, inte för att jag tror de gör det men så känner jag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0