30 års fest

Ja idag skall vi till Lungsund och fira Isaks svägerska som fyller 30...kommer bli storkalas med massor av folk så jag hoppas det blir riktigt bra.
Störande, jag tänkte skriva inlägget i förra men det gick åt skogen då den bara ville centrera all text så jag fick fint börja på ett nytt.

Idag hittade jag ett jobb att söka på, har skrivit klart ansökan och skall få in den på Måndag, skall bli intressant att se vad de tycker.
Har inga större förhoppningar då det säkerligen kommer vara flera hundra sökanden på en tjänst men då har jag iallafall försökt, man kan inte ligga på latsidan när det gäller jobbsökandet för då lär man aldríg få något!
Finns så dårligt med jobb att söka nu tycker jag, inget man är kvalificerad för, valde nog fel utbildningar verkar det som men jag ger inte upp.

Gadden har börjat släppa lite skorpa redan...det går undan med den måste jag säga, brukar inte släppa så fort men jag är glad ju fortare det går eftersom den ser så udda ut nu.

Konstigt vad olika åsikter människosläktet har alltså, visste ni att det faktiskt finns folk som anser att "skrikande bajsmaskiner" inte skall tillåtas på restaurang? Man skall alltså enligt dem inte få ha med sig sina barn när man är ute och äter.
Visste ni att dessa bajsmaskiner anses vara äckliga varelser som inte borde få födas?
Det roliga med det hela är att dessa (o)mogna individer som skriver detta själva har varit skrikande bajsmaskiner och att de inte fattar att världen faktiskt går under om man inte för människan vidare, är det verkligen möjligt att vara så egocentrerad och dum?
Jag fick detta ifrån en blogg jag läste där förvånansvärt många höll med om att barn var en enda plåga som inte borde få finnas typ, var då tvungen att kommentera med att "det är lika illa med alla överparfymerade omogna ungdomar som sitter och fnittrar bakom"

Visst är det bra med yttrandefrihet men en del människor borde verkligen passa sig lite för vad de skriver, speciellt när de är ganska kända i den sk. bloggvärlden...jag personligen tycker bara det är otroligt omoget men det kan finnas andra som tar åt sig väldigt mycket och då kan vad som helst hända har man ju sett.
Nej man skall nog akta sig för vad man skriver offentligt i dagens läge tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0