I´m sick and tired

Gaah...jag funderar allvarligt på att börja läsa igen, är så rastlös nu så hälften vore nog!
Veckan ser ut som så:

07.55 cykla med bägge barnen till Kevins skola
08.05 cykla hem med Colin
08.45 cykla med colin till dagis
09.00 cykla hem

När jag kommer hem efter allt cyklande sätter jag mig här och kollar efter jobb som det finns så gott om...NOT!
Sedan plockar jag lite, städar å dolar och sätter mig här återigen för att uppdatera Ams.
När jag sedan tröttnat på denna burken flyttar jag raskt över till nästa burk - Tv skrället där den arbetslöses eviga plåga "days of our lives" står å gnolar.
Ja då har jag väl förbrukat förmiddagen.

11.50 cykla till dagis för att hämta Colin
12.00 cykla hem med honom igen eftersom det är så vackert uteväder menar jag
12.00-13.45 skulle jag vilja säga mysa med Colin men han har en trotsvecka så jag tar alla möjliga diskussioner istället.
13.45 cyklar jag med Colin till skolan för att hämta Kevin
14.00 jagar jag bägge barnen på varistt håll, Colin som inte vill åka hem och Kevin som drönar med påklädningen
14.10 kanske jag kan cykla hem med bägge barnen men det brukar dröja längre så skolgården är ett mecka för Colin att räsa runt på.

När vi väl kommer hem så skall det diskuteras i flera timmar varför de inte får sitta vid tv spelet hela kvällen och givetvis skall det protesteras ganska mycket också.
Detta är vår vecka - dag ut och dag in...tänk om man hadde ett arbete att gå till så barnen kunde få umgås längre med sina vänner på skola och dagis - de är ju lika rastlösa som jag.
Visserligen skall man väl inte klaga, när barnen är hoss pappa i två veckor har jag ingeting förutom hushållsarbete, arbetssökande och dumburkar att hållas med så hellre lite liv i luckan så sett men tänk vad skönt det vore med lite variation...både för mig och barnen!
Man kan inte klandra dem för att blir trotsiga och griniga heller när man mer eller mindre måste hålla sig inomhus hela dagarna p.g.a. skitväder och ja...det finns inget dårligt väder - bara dårliga kläder jag vet...men hur kul är det med pölregn hela dagarna?

Förövrigt är jag inne på 3:e dagen med pulverdiet nu, det går förvånansvärt bra, jag som brukar vara sugen på allt och ingenting men nu äter jag mina 5 påsar om dagen och någon morot då och då :)
Får se hur länge jag orkar hålla på med den, tänkte eventuellt köra två veckor och sedan skära ner men som sagt beror det på hur mycket jag går ner - har inte så mycket jag vill bli av med.
Nej nu ropar AMS på mig...de har kanske fått in något nytt jobb, typ bilmekaniker eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0