Medrespekt

Läste nyss ett inlägg i aftonbladet om att en gammal tant har fått böta 2000kr för att ha daskat till en 10 åring över baken med sin käpp.
Det har alltså startats en insamling för att hjälpa henne betala detta...jag tycker detta är helt sjukt!
Visst man skall ha respekt för äldre men de har inte alltid respekt för yngre och många av dem tror att de får göra vad f*n de vill för att ta sig fram.
Till råga på allt så har insamlingen lyckats så bra att hon har tillräckligt med pengar till boten och får dessutom behålla allt som blir kvar efteråt...med andra ord får hon en belöning för att ha daskat ungen?!

Det är inte bara straffbart att aga barn utan lönsamt... om man är gammal da förståss...*suck*  denna världen säger jag bara.
Nu skulle jag aldrig göra det men OM det skulle vara någon i min ålder som daskat till en 10 åring på baken så skulle man få mer än 2000 i böter - kanske t.o.m. fängelse...varför är det sån skillnad på människor?
Bara en tanke.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.ab

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Låter ju lite stört

2008-11-13 @ 14:10:36
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jisses,japps inte nog med att man e orolig när barnen/ungdommarna e ute, ska man bli nervös för gammla tanter med käpp nu med, verkar ju vara ok om de använder käppen.. Hujedanmej säger jag..

Fin blogg förresten

2008-11-14 @ 15:40:39
URL: http://pyris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0