Idag har kookie vart hos "tandläkaren"

Japp, idag vart jag trött på kookies långa näbb så jag lindade in honom i en handduk och började fila på näbben.
Han var lagomt glad men han tog det hela fint och han var så obeskrivligt söt där han låg inburrad i handduken och gnagade på filen :)
Lyckades inte fila tillräckligt tyvärr eftersom han absolut skulle vara med och gnaga vilket resulterade i att han blev jättetörstig så jag fick avbryta tillslut.
Passade på att gosa lite extra med honom, klia lite nacke och pussa huvudet...gud så go han är min lilla pippi!
Skulle egentligen ha klippt klorna på honom också men det får vänta till nästa gång så han får vänja sig lite med behandlingen, fåglar hatar att vara fasthållna så samtidigt som det var mysigt så tyckte jag lite synd om honom där han satt helt orubblig.
Trodde han skulle skrika och göra motstånd, bita mig osv men inget...han tog tag i fingrarna men han bet aldrig så det gjorde ont utan petade bara lite med näbben så han vet mkt väl att jag aldrig skulle skada honom - så jäkla smarta djur!
Känns skönt att ha det förtroendet hos min lille bebis :)
Nu sitter han å sover, han blev jättetrött kraken så han ska få sova ostört några timmar sen får jag se om jag försöker igen med resten av näbben samt klorna.
Bella får vara så länge då jag inte vill stressa henne eftersom jag misstänker att hon kan lägga ägg snart och dessutom kommer jag behöva skydd från öra till öra för den donnan är inte samarbetsvillig!!

Idag har Kevin skolfest, han skall vara kassör eftersom han inte ville vara med och spela i askungen *wonder why*
Inte riktigt hans grej att spela teater, han är lite lik mig där med schenskräcken tror jag.
Han skall iallafall ha med sig 50kr som han skall handla för på skolan - typ dricka och såna saker och så ville han köpa en leksak till Colin.
Han är så go, jag sa till honom att de 50kr är HANS, de skall han inte använda på någon annan än han själv men då fick jag en läxa i rättvisa för han köpte nämligen en leksak till Alexander (styvlillebror) förra året så därför ville han att Colin skulle ha detta året, sötnos!
När en 7åring säger så känns det som att man lyckats ganska bra med uppfostran hittils *stolt som en tupp*

Apropå rättvisa så finner jag det lite konstigt att från åk. 0-3 får de ha med sig 50kr medans de från åk 4-6 får ha med sig 60kr och stanna 1,5 timme längre på festen.
Alltså att de får stanna längre är väl försteligt men att de får ha 10kr mer med sig, jag tycker det är lite konstigt...bäddar inte det lite för att de stora skall reta de mindre?
Förmodligen är de större barnen stora nog att inte retas så det är nog inte problem men jag finner det ändå lite halvtokigt.

Tre saker ni (inte?) visste om mig:

* Jag spelar WOW (world of warcraft)
* Jag kan vara en riktig satmara när det behövs
* Jag har ett grön och ett brunt öga

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Spelar du wow? Det har jag gjort sen 2004!!

2008-11-20 @ 13:18:49
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0