Denna krisen

Suck å stön för denna sk. krisen överallt nu.
Isak fick mail på jobbet igår om att hela concernen skulle ha ett flertal möten hela dagen idag och det rörde all personal.
Imorse nu ringde chefen kl.9.30 ungefär och då har isak jobbat natt t.o.m. så viktigt var det iallafall.
35 tjänster skall sållas bort i Sverige - 100 totalt i hela världen...mestadels tjänstemän verkar det som än så länge men ändå...jobbigt!
Nu är jag glad att jag inte fått någon tjänst där än för att sitta med en sådan oro är nog inge roligt...då är jag hellre arbetslös i väntan på något bra än att sitta löst tror jag.
Jag tror personligen inte detta kommer drabba varken Isak eller bobbo, för mig är det huvudsaken...att inte mina närmsta drabbas, vore väl konstigt annars?!

Vilket väder det har varit inatt, trodde taket skulle lyfta en sväng.
Har blåst så hårt inatt att Kevin kommit in och lagt sig på Isaks sida alldeles vettskrämd.
Blåser inte lika hårt nu men jävlar så kallt, fryser om öronen när jag går utanför dörren.
Jag har problem med att jag får ont i huvudet när det blåser...ligger lixom bakom öronen och värker på något sätt.

Nu är lilleman hos pappa, han började sakna pappa här i lördags så han blev glad när han fick syn på honom igår :)
Han började genast busa och skulle leka kurragömma...han gömmer sig alltid på samma plats så man får ha lite fantasi när man leker med honom.

Nej nu ska jag göra något annat nyttigt.
Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0