Mellandagsrea

Idag åkte vi till Karlstad i hopp om att fynda på mellandagsrean, jomenvisst...1 par skor till mig själv var det enda vi hittade O_o
Var inne på Bergvik och snurrade men hittade ingenting i klädväg till barnen som jag hadde hoppats på så man får väl ge sig ut i affärerna här i stan och kolla *suck*
Var inne på IKEA och köpte en golvlampa till hallen, blir så himla mörkt på kvällarna och ingen mysfaktor med strålkastaren i taket tänd direkt.
Hoppas alla haft en bra jul, här har allt varit bra iallafall men det börjar bli långdraget för barnen, inte helt enkelt att hitta på saker med dem nu heller med tanke på helgerna men man gör sitt bästa.
Tänkte kolla om badhuset är öppet imorgon och eventuellt ta med dem dit...inte för att man är så sugen på att strosa runt i baddräkt just nu men vad gör man inte för de små liven?!

Känns som jag gått upp 10kg under julen...har inte ätit så jättemycket ändå men svullen som en julegris för det.
Har inte vågat ställa mig på vågen, tror inte jag gått upp särskilt även fast det känns så men vilken panik om det visar helt galet på vågen =O lär visserligen inte bli bättre på ett tag heller nu så det är väl bara att vänja sig vid svullnaden.
Har inte riktigt förstått denna viktpanik vi kvinnor har...jag har min familj...vad mer behöver man? Blir man lyckligare av att vara trådsmal?
Jag var trådsmal innan jag fick mina barn och skall jag vara ärlig så gillar jag mina former bättre nu än innan, några skavanker får man väl acceptera =)
Apropå familj satt jag och Isak och diskuterade eventuellt giftemål i vår - sommar någongång, känns verkligen rätt för båda så varför inte knyta säcken någongång.

Helgen har varit lugn, jag följde med Kicki på fest med jockegubbs och sedan följde jag med henne till varvet...satt där och pimplade isvatten och jösses va skönt det var att vakna utan någon hangover på morgonen efter!
Folk blev så snopa över att jag var nykter men jag har aldrig haft problem att gå ut nykter, kan bli lite småtjatigt med fulla människor men det överlever man.
Isak tyckte jag skulle följa med eftersom jag inte träffat jocke på så länge och det var riktigt trevligt =)
På varvet spelades det livemusik som vanligt och jag trodde ärligt talat att mina öron skulle falla av!
Var tvungen att fråga vakten om de verkligen spelade så här högt varje gång eller om jag blir totalt döv när jag dricker.
Enligt vakten spelade de tydligen extremt högt denna gång så då hadde jag inte helt fel ändå men det var jobbigt att lyssna på tillslut...fattar inte hur de kan jobba i det väsnet nyktra, de måtte ha bullerskador efter första arbetspasset.

Puss på er...nu ska jag göra annat.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Oj giftermål, vad spännande :D

2008-12-29 @ 19:05:53
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Jossan

Wow!!! Giftemål! Det gör ni helt rätt i. Ni är verkligen så söta ihop! Känns som att ni är menade för varandra!

Isvatten på Varvet?!?!?!?!?!?!.......:)



KRAM Jossan

2008-12-29 @ 20:11:48
Postat av: Anonym

Gravid?

2009-01-02 @ 08:56:30
Postat av: Renate

Svar till anonyym: man behöver inte vara gravid för att man går ut nykter :)

2009-01-02 @ 10:01:56
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, absolut inte men eftersom du känner dig "tyngre och väldigt trött" fastän du inte gått ett kilo. ;-)

2009-01-02 @ 17:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0