Wiihooo...eller?

Jösses, kom hem från öppna nu och himlen bara öppnar sig med en massa kall sörja.
Visserligen skönt att få lite ljus men fy vad kallt och ovant det var.
Colin och de nadra barnen vart överlyckliga såklart och ville ut direkt så vi gick direkt :)
Colin och pappa fortsatte till Coop och jag drog mig hemåt.
Nu längtar jag bara efter att få åka pulka med barna, gud va kul...visserligen så åkte nog jag och Isak mer än barnen förra året.
De blir som små micchelingubbar (stavning?) däruppi backen och vågar knappt åka nerför.

Isak ringde förut och berättade läget om jobbet.
Nu söker de frivilliga som kan ta avsked med full lön i 6 månader...Hallå? Som marknaden ser ut nu så tvivlar jag på att någon bara slutar, eller?
Visserligen förlorar de ju inget på det såsett för A-kassan drar ju bara in ersättningen i två månader sen har man ju rött till full ersättning.
Jag skulle aldrig ha slutat iallafall, ett jobb är ett jobb och de växer inte på trän tyvärr.
De som skulle dra nytta av situationen är de som skall gå i pension...tänk att gå i förtidspension nu men full lön i ett halvår, kanonläge men har ingen aning om hur många blivande pensionärer det finns där.

Uhh, svepte i mig två koppar kaffe på öppna...de åker berg och dalbana nu kan jag tillägga, blev alldeles illamående *urk*
Nu sitter jag och "kurerar" mig med ett glas Pepsi max, pepsoholic som man är :)
Nu blir det käk!

"Scintillae parvae praebent incendia magna"

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Du är väl gravid ;)

2008-11-21 @ 19:20:40
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0