Nu har jag bestämt mig!

På måndag börjar jag med pulverdiet!
Ser inte fram imot det men man måste vä försöka motivera sig lite kanske...det skall jag göra genom att äta what the heck jag vill tills dess...ingen jojobantning här inte ;)
Skämt å sido, då jag inte har så många kilon jag vill ner så behöver jag ju inte dricka skiten mer än ett par veckor eller något beroende på hur fort det går (om det går) så det kan vara värt att testa...det kostar ju lite men ser man det så så minskar ju samtidigt matkassan då det bara är barnen och eventuellt Isak som äter normalt.
Lite jobbigt att stå å laga mat åt alla när man inte får äta själv kanske men jag skall nog klara det.
Har läst på en hel del om dieter av olika slag och risken är ju väldigt stor att man går upp kilona igen så fort man slutar då man börjar äta som en häst igen bara för att man får men det får man väl försöka undvika i största möjligt mån.
Kanske dags att ta upp simningen igen då?! Har inte varit ett dugg motiverad i det sista men jag känner att i skrivande stund byggs den upp mer å mer :)

Från det ena till det femte så har jag börjat snoka runt lite på polisens hemsida, jag har ju länge tänkt på att utbilda mig till ordningsvakt, har hittat ett problem dock.
P.g.a. en olyckshändelse på en viss skitbåt i våras ligger det ett ärende hos Ålandspolisen som de aldrig blir klara med till vårt förtret.
Polisen här i stan trodde på oss när vi berättade vad som hände så jag hoppas att Ålandspolisen också gör det då det verkligen var en olyckshändelse som JAG till råga inte ens bevittnade - jag var där men såg inget...lite surt att sitta anklagad då men men...
Har nästan hoppats på en rättegång då jag tror att vi skulle vinna den med bravör, det finns lixom inga bevis eller ens tänkbara orsaker till varför "vi" skulle ha gjort detta med flit - helt sanslöst men det är tydligen inte första gången enligt kristinehamnspolisen.
Vi erkände ju att vi var på plats och att vi orsakade det men att det var en olycka, VI hämtade själva vakterna för sjutsingen! 
Till saken hör att det var ingen direkt fylla inblandad heller, visst några öl men ingen var överberusad och det visste vakterna mkt väl men så var de inga bra vakter heller.
Polisen i stan  berättade om en annan incident där en hel familj blev inslängda i en cell för något de inte ens hadde gjort så hon var inte förvånad över att detta hadde hänt oss, hon tyckte mest synd om oss som får utstå eftersom de är tvunga att ta hand om anmälningar.
Inte nog med att man fick tillbringa natten i en cell på ett av Sveriges "bästa" kryssningsfartyg - taxfreevarorna i hytten bara försvann och kom aldrig tillbaka - det var inte bara våra grejer heller om man säger så utan även våra hyttkamraters.
Har inte varit iväg sen dess och tänker aldrig välja den båten igen (nämner inga namn).
Ärendet verkar inte ha någon hög prioritet direkt då det har legat latent sedan april eller något, önskar bara de kunde få fart på skiten så man blev av med det.
Därav mitt dilemma, för att bli ordningsvakt skall man vara ostraffad - jag/vi kan faktiskt bli straffade för en olyckshändelse och då kan jag inte bli vakt - det fattas väl bara men jag tror inte att de kommer någonvart med ärendet - åklagaren har våra vitnesmål och bilder...han/hon kan bara inte hitta något skäl till att vi skulle göra något så absurt med flit.
Har aldrig varit straffad , har inte ens vält en blomkruka på stan som verkar vara en heltidssyssla för många ungdomar...skulle inte ens sno ett tuggummi från golvet i affärn så NEJ hörrni därborta på Åland - ta ert förnuft till fånga och förstör inte min vaktdröm!

Kommentarer
Postat av: leo

Prata med polisen, skicka in ansökan.

Berätta för dom om denna händelse och förklara allt.



Sen är det bara att hoppas att ni blir frikända ;)



2008-09-12 @ 11:00:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1329

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0