Läkarbesöket

Det gick "bra" hos läkaren, så bra det kan gå när man får ett sådant besked men mamma var redan inställd på det så hon tog det inte så hårt.
Det ser ganska bra ut men den förebyggande behandligen är rent ut sagt förjävlig - till att börja med lär hon vara sjukskriven i närmare ett år sammanlagt för alla sjukhusbesök.
Var egentligen inte meningen at jag skulle med från början men mamma tyckte jag kunde vara med eftersom hon inte har någon aning om vad alla medicinska termer egentligen betyder, när jag då ringer och frågar hur det ligger till så vet hon inte riktigt hur hon skall svara så jag åkte med och fick mina svar jag med.
Hon är vad de vet egentligen frisk nu efter operationen  men som sagt så måste det till förebyggande behandlingar för att inte skiten skall återkomma och de ser hon inte fram imot och det är förståeligt!
Hoppas bara hon orkar fullfölja allt nu vilket inte kommer bli lätt tyvärr men hon är stark!

Förutom mammas sjukhistoria känns livet ganska bra, jag eller vi rättare sagt har tagit ett beslut som i början kändes lite skrämmande men samtidigt bra...nu känns det inte lika skrämmande utan mest bra =)
Ska bli intressant att se vad som händer framöver om det blir slag i saken eller om den rinner ut i sanden men det tvivlar jag på då allt är "förberett" eller hur man nu skall säga.

Var nere en snabbis på öppna förskolan idag och hälsade på lillknött =) mammas pussgurka kom å mötte mig med ett stort leende och ett  Thomas tåg *ler*
Han var där med pappa och skulle möte en kompis på stan så han var så uppjagad över detta att han mer eller mindre bara sprang runt därinne.
Han hittade även ett par finskor som han bara måste prova, hur små de än är så han tryckte på sig dem och vandrade runt i dem - min son har en skofetisch!
Han älskar skor t.o.m. bobbos 45:or är intressanta =)
Kevin är i skolan och jag pratade med honom igår, han ahdde fortfarande inte lärt sig något nytt som han alltid säger men faktum är att han har lärt sig både att läsa och räkna...roliga som små liven - kommer inte ihåg vad de ätit till lunch ens engång =)
Nej nu skall jag göra något annat, vad vet jag inte...är så uttråkad så hälften vore nog men jag hittar väl något att fördriva tiden med - som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Jag var också på öppna förskolan idag och Colin var efter mig hela tiden och skrek "SANDLA" haha så sött! Så ville han att jag skulle kittla honom :)

2008-09-23 @ 18:54:28
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0