Brrr

Det blir bara kallare å kallare på mornarna (?)
Idag tryckte jag på Colin täckbyxor och täckjacka med vantar å hela baletten, han frös definitivt inte!
Han är väl bara för go, han vägrade cykla hemifrån utan sin reflexväst så den kom han med på ljusa dagen utanpå sin jacka...vill han ha den så varför inte - man kan aldrig vara för säker nuförtiden ändå.
Tyckte lite synd om honom när han kom till dagis bara...han trodde han skulle till skogen idag och jag trodde faktiskt också det, när Kevin gick där brukade de vara i skogen på Tisdagar men nu är det tydligen Onsdagar så han fick fint vänta tills imorgon =(

Kevin har skoljoggen idag, iförd långkalsoner och mjukisar, tjocktröja och vinterjacka samt mössa å vantar gav han sig iväg med sin tiokrona till skolan...de skulle tydligen springa i skogen!?
Vi brukade aldrig springa i skogen, vi brukade visserligen springa mot sommarhalvåret och då var det skärgådern som gällde om jag inte minns helt fel.
Han kommer förmodligen ha med sig en kompis hem idag, då blir det väl Wii för hela slanten men jag tror jag skall "tvinga" med dem ut i järnvägsparken idag igen - blir så fint väder på eftermiddagarna (äntligen!)
Han läser förässten väldigt bra nu - nästan lite för bra!
Igår när vi tittade på datorn en stund, ett onlinespel var det
Konversationen:

Kevin - MÄÄÄÄ vem döper sin gubbe till k*k?
jag - *asg* shhhh va säger du?
Kevin - men det står ju k*k!!
Jag - Nej det står det inte och så får du inte säga!
Kevin - Nehej ok men om det inte står k*k...vad står det da?

Kommer inte ihåg vad det stod men det var något nära besläktat om man säger så...fick mig ett gott skratt iallafall även om det är fel att skratta i den sitsen så kunde jag inte låta bli men nu vet Kevin att k*k inte är något "bra" ord =)



Nu står diskmaskinen och skriker i köket - ja den skriker!...köp aldrig diskmaskin på rusta!
Måste väl röja undan lite här innan Kevin kommer hem med kompisen, det är inte så stökigt och de bryr sig förvisso inte men ändå...känns lite trevligare för en annan och dessutom skadar det aldrig med lite städning.
Sen skall jag hämta Colin och bege mig till banken - de ringde i Fredags och ville ha mig på möte för att byta till högräntekonto så varför inte...kan ju inte förlora ngt på det.
Efter banken som jag hoppas går fort tänkte jag faktiskt ta med mig lilleman till öppna en sväng, blir så sällan man är där nu när han är på dagis.
Efter det är det dags att hämta de stora huliganerna så jag har dagens schema utstakat iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Du kom aldrig till öppna förskolan väl? Jag såg er inte iaf :P

2008-09-30 @ 17:30:18
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0